Thuissporten en volhouden


Een tijdje geleden liet ik jullie zien hoe ik 20 kilo verloor in de afgelopen paar jaar. Een artikel waar ik veel positieve reacties op kreeg! Hoewel ik nu geen gewicht meer hoef te verliezen zit ik natuurlijk niet stil. Iedereen om mij heen weet hoe extreem gezond ik nog steeds eet en dat ik nog steeds bijna dagelijks sport. Ik vertel er vandaag meer over!


Waarom thuis sporten?
Voor mij persoonlijk was het vanaf het begin (een paar jaar geleden) al een must om thuis te gaan sporten. Ik heb nooit iets met de sportschool gehad, ik vind het niet fijn, het kost (naar mijn mening) te veel geld voor iets wat makkelijk gratis kan! Natuurlijk vraag ik me wel eens af hoe de groepslessen in de sportschool zouden zijn, dat lijkt me namelijk enorm leuk. Toch komt het er nooit van, het is moeilijk indelen met tijd als je elke dag rond half 7 thuis bent en ook nog huiswerk moet maken!
Ik ben dus heel enthousiast begonnen met thuis sporten en dat doe ik nog steeds. Ik begon met de blogilates kalender een aantal jaar geleden maar inmiddels ben ik bezig met Kayla Itsines BBG. Beiden zijn mij heel goed bevallen. BBG is nu aan de gang en Blogilates gebruik ik nog steeds wekelijks voor cardio en dansen (aanrader!). 






Wat heb je nodig voor thuis sporten?
In principe heel weinig! Je kan al sporten op vloerbedekking. Ik maak zelf gebruik van een sport/yoga matje, deze kun je voor ongeveer 10 euro al krijgen. Verder gebruik ik gewichtjes die wij thuis al hadden liggen, maar geloof me, dit is niet eens super belangrijk. Ook vond ik laatst een springtouw en een 4kg kettlebell bij de action! De action blijkt een heleboel sport spullen te hebben voor heel weinig, heel fijn en heel handig. Budgetproof zeker weten!





Sportkleding
Zelfs sportkleding hoeft niet duur te zijn. Ik kocht laatst een broekje bij de H&M voor 10 euro en hij zit ontzettend fijn. Voor zover ik weet verkopen winkels zoals Primark en Forever 21 ook hele fijne sportkleding. Een mooie Nike of Asics top is leuk maar al snel wel prijzig als studentje. Ik heb een sport BH van Asics en hardloopkleding van Asics, het is heel fijn materiaal maar ik denk dat "merkloos" sportkleding net zo goed werkt.


Kayla Itsines BBG
Inmiddels zijn er zoveel meiden bezig met Kayla's boek, waaronder ik. Ik vind het ook een heel fijn systeem maar ik maak er (omdat ik alles thuis doe) wel een beetje een eigen verhaaltje van. Je hebt drie workouts per week die in het boekje staan, daarnaast doe je High-intensity interval training (HIIT) en LISS. HIIT is een training van plat gezegd heel hard rennen en weer normaal, dit is alleen lastig thuis zonder loopband, ik vul mijn andere dagen dus in met cardio, dansen en andere workouts. Het is natuurlijk niet helemaal volgens het boekje, maar het werkt voor mij! 


Plannen en motiveren
Ik weet dat veel thuissporters zeggen "ik kan me er niet toe zetten". Daarom moet je altijd een doel voor ogen hebben. Plan je workouts, wat wil je bereiken deze week? Wat wil je bereikt hebben aan het einde van de maand? Desnoods krabbel je je planning in een notitie boekje, zoals ik doe. Ook kan je, mocht je gebruik maken van de BBG Kayla haar planning gebruiken, deze zie je hierboven. Wat ook heel leuk is om te proberen is Jennie haar idee, die schreef afgelopen week over een eigen sportkalender, super makkelijk en motiverend. 

Maar.. Kayla's boek is zo duur..? 
Klopt! Het is vrij prijzig, maar vraag eens rond in je omgeving. Tegenwoordig zijn er veel mensen die er mee bezig zijn of willen ermee beginnen. Samen is alles goedkoper en misschien kan je wel samen beginnen. Ook veel fora staan er vol mee, kijk even slim rond op het internet! 

Leuke thuis workouts (Naast Kayla's BBG)


Before and after
Ik zit op dit moment in week 3 van de BBG. Ik ga niet wekelijks een before and after doen maar ik wil in week 4 (en dan vervolgens om de 4 weken, dus in week 8 en week 12 weer) wel proberen te laten zien wat ik heb bereikt. Stay tuned voor een resultaat dus. Mocht je nu al willen zien wat de effecten zijn van Kayla's boek, kan je op haar instagram kijken. Ook zijn er veel bloggers mee bezig die super interessante updates schrijven, waaronder Roshelle, Jamie en Anouk

Share this:

, , ,

CONVERSATION

3 reacties:

  1. Lijkt mij echt super moeilijk om dit zelf thuis vol te houden. Ik wil het wel eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel om te lezen en handige tips! Heb meteen even op de website gekeken van Kayla Itsines. Ik vind het nog wel erg lastig om thuis te sporten, ik stop en geef sneller op merk ik...

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel en handige tips! Ben zelf ook begonnen met thuissporten en mis toch wel een yoga matje. Snel even bij de action kijken :).

    BeantwoordenVerwijderen