Favorieten: Kerst films

Afbeelding komt van: klik hier

Kerst films, we vinden ze allemaal geweldig. Ik heb zelf behoorlijk wat DVD's staan maar tegenwoordig kan je ze overal kijken. Met kerst (of in december films kijken) is vaak nog net iets leuker. Warme sokken, warme chocomelk en kaarsjes!


Film 1: Annie
Annie is echt een film van vroeger (inmiddels bekend van de musical), ik denk dat ik hem zeker al 100 keer heb gezien. Niet eens zo zeer een Kerst klassieker, maar ik vind het toch echt een film voor december en rond kerst. Op het einde is er een enorm familie, liefde, kerst achtig gevoel! Zo leuk. Ik vind dit een hele fijne film, maar je moet natuurlijk wel een beetje van oude films houden!

De film komt uit 1982, behoorlijk oud, maar toch nog overal te bekijken en te verkrijgen op dvd. Annie (gespeeld door Aileen Quinn) is een weesmeisje die er van overtuigd is dat haar ouders haar komen halen. Morgen. Morgen kan alles anders zijn, morgen kan alles beter zijn (Tomorrow). Ze wordt uitgenodigd om een week te logeren bij een miljonair: Oliver Warbucks. Daar krijgt ze dingen die ze nooit heeft gezien (groot bed, bad met bubbels, nieuwe kleding). Oliver Warbucks raakt gehecht aan het meisje, maar Annie wil heel graag haar ouders ontmoeten. Warbucks doneert geld als de ouders van Annie zich melden. 




Film 2: Love Actually
Love Actually, dit is wel echt een klassieker. Ik denk dat iedereen hem wel al minstens 5 keer heeft gezien. Hij is volgens mij ook altijd op TV te zien rond de feestdagen. Hij blijft leuk. Ik vind vooral de bruiloft in het begin leuk, en natuurlijk de kerst hit die de hele film in je hoofd blijft hangen. 

Over deze film is moeilijk een samenvatting te geven, hij geeft je een kijkje in een paar verschillende gezinnen rond de feestdagen. Een man die net z'n vrouw heeft verloren die een zoon had, een gezin met 2 kinderen, een net getrouwd stel, een single man en ga zo maar door. Als je hem echt nog niet gezien hebt, dan raad ik je aan snel de trailer te kijken (en vervolgens de hele film) (!!!!!).





Film 3: The Holiday
The Holiday is al heeeel lang mijn favoriet. Ik kies allemaal wat oudere films zie ik nu. Deze komt uit 2006. Hij blijft leuk!

Twee vrouwen die op het punt van knappen staan door hun liefdesleven, vinden elkaar via een website. De een is verliefd op een man die ze eigenlijk niet kan krijgen. De ander maakt het uit met haar vriend omdat hij is vreemdgegaan. Ze denkt dat alle mannen hetzelfde zijn. Ze ruilen van huis en ook een beetje van leven. Beide worden ze verliefd, op de buurt en een nieuwe man. Hier onder de trailer!


Dit zijn mijn favorieten, natuurlijk zijn er nog zoooooo veel meer andere films die altijd leuk blijven tijdens de feestdagen. Denk aan De sound of music en Home Alone

Welke film kijken jullie het liefst tijdens Kerst / met de feestdagen? Fijne dinsdag!


Volg mij op: bloglovin / googleinstagram 


Share this:

,

CONVERSATION

6 reacties:

  1. The Holiday wil ik zeker nog eens gaan kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa The Holiday heb ik op DVD, heerlijke film vind ik dat ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat komen er heerlijke kerst klassiekers voorbij!
    The holiday kende ik nog niet, klinkt als een must see.
    Eens kijken of hij op Netflix staat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aaaah love actually is zo'n leuke film! Kijk hem echt iedere winter haha.
    Leuke blog heb je trouwens, ik volg je nu! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Precies wat ik nodig had, alleen heb ik ze allemaal al gezien haha! Ik ga je trouwens ook op bloglovin volgen (:
    greeneyesandredlips.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen